میزان استراتژیک بودن اثر: متوسط
میزان جمع بندی و کامل بودن مقاله: خوب
تولید کننده: Illumination توزیع کننده: Universal
امتیاز: 6.6 از 10 - میانگین رای 113,993 نفر
امتیاز کاربران: 8.3 از 10 - میانگین رای 1241 نفر
امتیاز من: متوسط
بودجه: 75 میلیون دلار
فروش: 875.5 میلیون دلار
----------------------------------------------------------------------------------
این محصول شدیدا تحتتاثیر سبکِ «من نفرتانگیز» اثر قبلی کارگردانش است.
جیمز براردینلی(برگرفته از وبسایت نقد فارسی): این انیمیشن شباهت زیادی به «داستان اسباببازیها» دارد با این تفاوت که به جای اسباببازی، حیوانات جایگزین شدهاند؛ به گونهای که یک کاراکتر همانند «وودی» (که قهرمان و محبوب همه است و اکنون به قلمروش تجاوز شدهاست)، یک شخصیت همانند «باز لایتیر» (یک تازه وارد گستاخ) و تعدادی از حیواناتی که توسط صاحبانشان طردشدهاند (که این هم نکتهی کلیدی داستان اسباببازی 3 بود) در انیمیشن حضور دارند. همچنین پیوندی بین این شخصیت قهرمان و کاراکتر تازهکار که در موقعیتی توسط دوستان قهرمان داستان نجات داده میشود، به وجود میآید؛ و تعداد زیادی از المانهایی که باعث میشود این انیمیشن در حالوهوای «داستان اسباببازی»جلوه کند.
انیمیشن های ساخته شده توسط استودیوی Illumination تاکنون:
# | Title | Release date | Budget | Gross | RT | MC |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Despicable Me | July 9, 2010 | $69 million | $543.1 million | 81% | 72 |
2 | Hop | April 1, 2011 | $63 million | $184 million | 25% | 41 |
3 | Dr. Seuss' The Lorax | March 2, 2012 | $70 million | $348.8 million | 53% | 46 |
4 | Despicable Me 2 | July 3, 2013 | $76 million | $970.8 million | 73% | 62 |
5 | Minions | July 10, 2015 | $74 million | $1.159 billion | 56% | 56 |
6 | The Secret Life of Pets | July 8, 2016 | $75 million | $875.5 million | 74% | 61 |
7 | Sing | December 21, 2016 | $75 million | $614.4 million | 73% | 59 |
-------------------------------------تحلیل اثر--------------------------------------
این انیمیشن نیز مانند دیگر آثار هالیوودی صرفا برای سرگرمی مخاطب تولید نشده. از همان ابتدا که داستان با تصاویری از ساختمان ها و شهر نیویورک شروع می شود، روایت داستان در تکریم سبک زندگی مدرن و شهرنشینی مدرن را شاهد هستیم. به طور کلی و در بعضی سکانس ها بطور ویژه با مفاهیمی از قبیل تاکید بر تجرد و مستقل زندگی کردن و جایگزینی حیوانات خانگی بجای فرزند واقعی و حتی بجای شریک زندگی را مشاهد می کنیم. در واقع استودیوی ایلومینیشن پا در کفش دیزنی گذاشته و همانند آن به تبلیغ و تکریم زندگی مستقل پرداخته و بنیان های تشکیل خانواده را هدف قرار داده است. (خوب است بدانیم که همین یهودیانی که سینمای هالیوود را در تسخیر خود دارند، در تفکراتی که بارها آن را تکرار کرده اند، بطور عامیانه تر دو سوم و بطور افراطی حتی تا 95 درصد مردم جهان را اضافی می دانند و باورشان این هست که با روش های مختلف باید این جمعیت کاهش پیدا کند، در این رابطه حتما ویدیوی زیر را ببنید:
برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله ای که در سایت خبرگزاری تسنیم منتشر شده را نیز بخوانید.
این را اضافه کنم که سیاست و استراتژی کاهش جمعیت جهان به طور جدی از طریق سازمان های بین المللی مثل سازمان ملل و ... (استفاده از این سازمان ها برای پوشاندن وجه تاریک این سیاست ها هست) روی کشورهای مختلف به خصوص روی کشورهای جهان سومی دنبال میشه. در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در حال تجدید نظر بر روی سیاست های جمعیتی خود هستند، به طور مثال چین که سیاست تک فرزندی را حذف کرده است ( این رو هم بگم که دلیل این که بسیاری از کشورها جدیدا به دنبال افزایش جمعیت هستند دکترین های جدید مبنی بر در ارتباط بودن افزایش جمعیت با افزایش تعداد نخبگان آن کشور و جبران صدمات احتمالی این افزایش از این طریق هست)