معمولا اکثر ما بازی‌های سبک پلتفرمر را به عنوان آثاری رنگارنگ و شاد می‌شناختیم تا اینکه اولین بازی استودیو پلی‌دد یعنی Limbo را تجربه کردیم. آن بازی با حس و حال تاریک و دنیای بی‌رحمش بازی‌های سبک پلتفرمر را دچار تحولی اساسی کرد و پس از آن استودیو‌های زیادی سعی کردند تا سراغ خلق چنین بازی‌هایی بروند. بازی بعدی استودیو پلی‌دد یعنی Inside نیز سال گذشته عرضه شد و یک شاهکار تمام عیار بود که علاوه بر دریافت نمره‌های فوق‌العاده، داستان و روایت آن به موضوع بحث طولانی بین گیمر‌ها تبدیل شد و هنوز هم افرادی هستند که در انجمن‌ها یا جمع‌های دوستانه‌شان در مورد این بازی و داستان آن بحث می‌کنند. 

زمانی که بازی Little Nightmares برای اولین بار معرفی شد، بیش از هرچیزی یادآور بازی‌ای چون Inside بود. همین مساله هم این سوال را پیش آورد که آیا این بازی یک تقلید صرف خواهد بود یا اینکه می‌تواند یک بازی عالی دیگر باشد؟ راستش را بخواهید الان و پس از تمام کردن بازی، به جرات می‌توانم بگویم که Little Nightmares در عین شبیه بودن به اینساید، هرگز یک تقلید صرف نیست و همین مساله هم آن را به بازی عالی‌ای تبدیل کرده است... در صورت تمایل می توانید ادامه این نقد را در وب سایت زومجی بخوانید

 

ویدیوی معرفی بازی Little Nightmares (تریلر + بازبینی IGN):

aparat.com/v/GdO61

 

کارگردان‌های فیلم Avengers: Infinity War در حال ساخت یک سریال تلویزیونی بر اساس بازی Little Nightmares هستند:

zoomg.ir/2017/6/13/162586/little-nightmares-video-game-tvseries

 

- نمادگرایی افراطی از تک چشم یا همان all-seeing eye  که در سراسر بازی به چشم می خورد.

- در جایی از بازی با عوض کردن کانال تلویزیون می توانید تصویر زیر را مشاهده کنید:

 

به هر حال فعلا مفهوم مهمی که نیاز به نقد داشته باشد به ذهنم نرسید، و در آینده اگر لازم بود (مخصوصا در صورت ساخت نسخه های دیگر بر اساس این بازی!) توضیحات تکمیلی را اضافه خواهم کرد. پیشنهاد میکنم که لذت این بازی کوتاه و کم حجم را از دست ندهید و اگر چیزی به ذهنتان رسید حتما در قسمت نظرات برایم بنویسید.