این بخش آزمایشی می باشد و اطلاعاتی که در اینجا قرار می گیرند فعلا ناقص هستند.
لیست پویانمایی های استودیوهای بزرگ:
List of Pixar films:
Film | Release date |
---|---|
Toy Story | November 22, 1995 |
A Bug's Life | November 25, 1998 |
Toy Story 2 | November 24, 1999 |
Monsters, Inc. | November 2, 2001 |
Finding Nemo | May 30, 2003 |
The Incredibles | November 5, 2004 |
Cars | June 9, 2006 |
Ratatouille | June 29, 2007 |
WALL-E | June 27, 2008 |
Up | May 29, 2009 |
Toy Story 3 | June 18, 2010 |
Cars 2 | June 24, 2011 |
Brave | June 22, 2012 |
Monsters University | June 21, 2013 |
Inside Out | June 19, 2015 |
The Good Dinosaur | November 25, 2015 |
Finding Dory | June 17, 2016 |
Cars 3[1][2] | June 16, 2017 |
Coco[3] | November 22, 2017 |
The Incredibles 2[1][10] | June 15, 2018 |
Toy Story 4[10][11] | June 21, 2019 |
DreamWorks feature films:
# | Title | Release date | Budget[82] | Gross[82] | RT |
---|---|---|---|---|---|
1 | Antz | October 2, 1998 | $42-60 million | $171 million | 96% |
2 | The Prince of Egypt | December 18, 1998 | $70 million | $218 million | 79% |
3 | The Road to El Dorado | March 31, 2000 | $95 million | $76 million | 48% |
4 | Chicken Run | June 23, 2000 | $45 million | $225 million | 97% |
5 | Shrek | May 18, 2001 | $60 million | $484 million | 88% |
6 | Spirit: Stallion of the Cimarron | May 24, 2002 | $80 million | $123 million | 69% |
7 | Sinbad: Legend of the Seven Seas | July 2, 2003 | $60 million | $81 million | 46% |
8 | Shrek 2 | May 19, 2004 | $150 million | $920 million | 88% |
9 | Shark Tale | October 1, 2004 | $75 million | $367 million | 35% |
10 | Madagascar | May 27, 2005 | $75 million | $533 million | 55% |
11 | Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit | October 7, 2005 | $30 million | $193 million | 95% |
12 | Over the Hedge | May 19, 2006 | $80 million | $336 million | 75% |
13 | Flushed Away | November 3, 2006 | $149 million | $178 million | 72% |
14 | Shrek the Third | May 18, 2007 | $160 million | $799 million | 41% |
15 | Bee Movie | November 2, 2007 | $150 million | $287 million | 51% |
16 | Kung Fu Panda | June 6, 2008 | $130 million | $632 million | 87% |
17 | Madagascar: Escape 2 Africa | November 7, 2008 | $150 million | $604 million | 64% |
18 | Monsters vs. Aliens | March 27, 2009 | $175 million | $382 million | 72% |
19 | How to Train Your Dragon | March 26, 2010 | $165 million | $495 million | 98% |
20 | Shrek Forever After | May 21, 2010 | $165 million | $753 million | 58% |
21 | Megamind | November 5, 2010 | $130 million | $322 million | 73% |
22 | Kung Fu Panda 2 | May 26, 2011 | $150 million | $665 million | 81% |
23 | Puss in Boots | October 28, 2011 | $130 million | $555 million | 84% |
24 | Madagascar 3: Europe's Most Wanted | June 8, 2012 | $145 million | $747 million | 79% |
25 | Rise of the Guardians | November 21, 2012 | $145 million | $307 million | 73% |
26 | The Croods | March 22, 2013 | $135 million | $587 million | 70% |
27 | Turbo | July 17, 2013 | $127 million | $283 million | 67% |
28 | Mr. Peabody & Sherman | March 7, 2014 | $145 million | $275 million | 80% |
29 | How to Train Your Dragon 2 | June 13, 2014 | $145 million | $621 million | 92% |
30 | Penguins of Madagascar | November 26, 2014 | $132 million | $373 million | 73% |
31 | Home | March 27, 2015 | $135 million | $386 million | 47% |
32 | Kung Fu Panda 3 | January 29, 2016 | $145 million | $521 million | 87% |
33 | Trolls | November 4, 2016 | $125 million | $344 million | 74% |
34 | The Boss Baby | March 31, 2017 | $125 million | $483 million | 52% |
35 | Captain Underpants: The First Epic Movie | June 2, 2017 | $38 million | $33 million | 85% |
How to Train Your Dragon 3 | March 1, 2019 |
Everest | September 27, 2019 |
Trolls 2 | April 10, 2020 |
The Boss Baby 2 | March 26, 2021 |
مقالات و نوشته های مفید:
در غرب فیلم خنثى وجود ندارد. الآن مهمترین کارى که غرب مىکند این است که مبانى نظرى خودش را که محصول ایدهها و اهدافش است به زبان تصویر ترجمه مىکند. من بزرگترین ویژگى غرب را ترجمه معنا به تصویر مىدانم؛ چون روانشناسى مدرن بیانگر این است که تأثیرى که تصویر دارد، هیچ کلامى ندارد و بحثى در روانشناسى داریم که هر تصویر معادل هزار کلمه است.
کار دیگر تصویر و سینما، درگیر کردن احساس و ادراک به صورت توأمان است. وانگهى، تصویر یک زبان بینالمللى است که حتى بدون دانستن زبان و کلام دیگرى مىتوان از طریق تصویر، پیام را به همه کس در هر شرایطى منتقل ساخت. یکى از اهداف اصلى غرب، جلب افکار عمومى است. در فضایى که دموکراسى اصل مىشود، رأى عمومى قدرتساز است و به همین دلیل باید روى افکار عمومى تأثیرگذارى کنیم.
در دهه 90 دو نظریه جدى پیرامون «مدینه فاضله» یا آرمانشهر مطرح شد: یکى «نظم نوین جهانى» که از سوى جورج بوش مطرح شد و دیگرى «پایان تاریخ» فوکویاما. این دو مسأله به نحوى از نیت سیاسى غرب در جهانى شدن (globalization) و ایجاد یک فرهنگ جهانى و تحمیل آن بر جهان پرده برمىدارد. مجموعه فیلمهایى که در این دو دهه، بهویژه پس از طرح نظم نوین ساخته شده، اهداف غرب را بهخوبى نشان مىدهد. براى مثال، آمریکایىها فیلمى به نام «روز استقلال» ساختهاند که جلوههاى ویژه بسیارى دارد و بهشدت بر روى آن تبلیغ شد. در این فیلم، یک گروه فضایى به کره زمین حمله مىکنند و آمریکایىها دفاع مىکنند و در نهایت، در روز استقلال آمریکا اینها دشمنان را دفع مىکنند. پیام این گونه فیلمها این است که آمریکا و نظام حاکم بر غرب تنها سیستمى است که جهان را از خطراتى که در آینده رخ مىدهد، حفظ مىکند. در فیلم پیشگویىهاى نوستر آداموس نیز آمریکاست که در مقابل مسلمانان مىایستد؛ یا مثلاً بازى کامپیوترى خیلى مشهور «یا مهدى» که اسم اصلىاش «جهنم خلیج فارس» است، خلیج فارس را مرکز حرکتهاى تروریستى جهان جلوه مىدهد. از بُعد روانشناسى، این بازى، افراد را نسبت به امام زمان و لفظ «یا مهدى» شرطى مىکند؛ ولى وقتى باطن قضیه را نگاه مىکنید، مىبینید پیام دیگرى هم دارد که حضور نظامى آمریکا در خلیج فارس را توجیه مىکند. هالیوود در سال 2000 فیلم «ماتریکس» را ساخت که فروش و استقبال غیرمنتظرهاى داشت. در این فیلم، هویت انسان آینده که به ماشین تبدیل شده است، زیر سؤال مىرود، امّا نجاتى که براى فرار از این بحران ذکر مىشود، شهرى است به نام صهیون (Zion). در دهه 50 نیز میلیونها دلار براى ساختن فیلمهایى مثل «بن هور» و «ده فرمان» هزینه شد تا اسرائیل را که در آن دوره شدیداً دچار بحران مشروعیت بود، نجات دهد.
بحثهاى آخرالزمان (فیوچریسم) که توسط کسانى چون تافلر، فوکویاما، هانتینگتون، برژینسگى و... مطرح مىشود، در سینماى غرب نیز بازتاب دارد. واقعیت این است که بحث آیندهنگرى در غرب خیلى جدىتر از فضاى ماست. هرچند این موضوع در فرهنگ تشیع ناب در همه ابعاد سیاسى و اجتماعى و فرهنگى مطرح است، ولى در ذهن عامه تنها در بعد مذهبى مطرح است. در غرب این موضوع در تمام ابعاد فوقالعاده جدى است. آیندهنگرى در غرب، ریشه در روش تجربى علم دارد که به پیشبینى پدیدهها مىپردازد. در تمدنهاى علمگرا، روانشناسى و جامعهشناسى و سیاست نیز آیندهنگر مىشوند و دنبال سیستمهایى مىگردند که به آینده نفوذ کند. فیلم آمریکایى «روح» یا «شبح» (Goast) که چند اسکار گرفت، به نوعى همین مضمون را دنبال مىکند و مىخواهد بگوید انسان معاصر، شیداى شکستن دیوار تاریخ است؛ مىخواهد به آینده نفوذ کند و چون قدرت علمى دارد، مىخواهد آینده را خودش بسازد. البته این آیندهنگرى در غرب ریشه در مسائل سیاسى هم دارد. مثلاً در فیلم «نوستر آداموس» مىخواهد بگوید چنین حوادثى محقق خواهد شد؛ امّا ما مىتوانیم تغییرش بدهیم.