تولید کننده: DreamWorks  توزیع کننده: 20th Century Fox

امتیاز6.4 از 10 - میانگین رای 28,120 نفر

امتیاز کاربران ایرانی: 8.6 از 10 - میانگین رای 1058 نفر

بودجه: 125 میلیون دلار

فروش: 483.1 میلیون دلار

 

----------------------------------------------------------------------------------

- بچه رئیس (به انگلیسی: The Boss Baby) یک پویانمایی رایانه‌ای-سه‌بعدی آمریکایی به کارگردانی تام مک‌گراث و نویسندگی مایکل مک‌کولرز است. داستان انیمیشن بر اساس کتابی به همین نام نوشته مارلا فارزی است.

- در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ دریم‌ورکس خبر ساخت این انیمیشن را داد و افزود که قرار است در ۱۸ مارس ۲۰۱۶ اکران شود. تاریخ اکران انیمیشن چندین بار تغییر کرد تا اینکه در ژوئن ۲۰۱۶ تاریخ قطعی اکران برای ۳۱ مارس ۲۰۱۷ اعلام شد. نخستین نمایش بچه رئیس در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۱۷ و در جشنواره بین‌المللی فیلم میامی بود و سپس توسط فاکس قرن بیستم در ۳۱ مارس ۲۰۱۷ در ایالات متحده اکران شد. دنباله‌ای برای این فیلم در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

- داستان حول محور پسربچه ای به نام "تیم" است که والدین مهربان و معرکه ای دارد که هیچ چیزی در دنیا را به اندازه او دوست ندارند. ولی یک روز همه چیز تغییر میکند؛ چرا که مادر و پدر تیم یک نوزاد که کت و شلوار پوشیده و همچنین یک کیف دستی همراهش دارد را به خانه می آورند تا همبازی و برادر تیم باشد و...

- یکی دیگر از صحبت‌هایی که راجع به این انیمیشن شنیده می‌شود مقایسه شخصیت بچه رئیس با رئیس جمهور فعلی آمریکاست. رفتارهای این دو را با هم مقایسه کرده‌اند و گفته می‌شود که شاید این کاراکتر از روی دونالد ترامپ ساخته شده باشد. البته صدای الک بالدوین بر روی کاراکتر بچه رئیس هم ممکن است آتش این شایعات را پر رنگ کرده باشد. الک بالدوین در ماه‌های گذشته با گریم و آرایشی شبیه به دونالد ترامپ به تمسخر او پرداخته و ویدیوهای متععددی از او بر روی فضای مجازی و یوتیوب پخش شده است.

منابع کمکی: ویکیپدیا - نماوا

-------------------------------------تحلیل اثر--------------------------------------

- صنعت پویانمایی در هالیوود دست تعداد کمپانی های انگشت شماری هست که تقریبا کل این صنعت در دنیا را به انحصار گرفته اند. (البته ژاپنی ها را فاکتور می گیریم که بسیاری از انیمه ها چه سینمایی و چه سریالی را جزو ایدئولوژیک ترین آثار می توان طبقه بندی کرد!). مسلما هیچ چیز به اندازه یک پویانمایی نمی تواند روی ذهن ناپخته یک کودک که هنوز به طور کامل شکل نگرفته تاثیرگذار باشد، پویانمایی هایی که میلیون ها نفر در سراسر جهان بیننده آنها می باشند و تاثیر آنها روی کودکانی که رهبران آینده جهان خواهند بود، انکار نشدنی می باشد. با وجودی که شناسایی نکات مخرب در کنار پیام کلی به ظاهر مثبت معمولا کار دشوار و سختی هست، اما به ندرت شاهد پویانمایی هایی هستیم که اینطور آوانگارد و پیشرو عمل می کنند، دو انیمیشن (Storks (2016 از کمپانی .Warner Bros و (The Boss Baby (2017 از DreamWorks بصورت پیشرو و ناگهانی یک سیاست جدید را آشکار کردند، مثل اینکه این سوال که بچه ها چگونه به دنیا می آیند، تبدیل به بزرگترین سوال امروز هالیوود شده و از این به بعد یکی از دغدغه های اصلی کودکان باید این سوال باشد! این را در کنار سکانس آخر انیمیشن Storks بگذارید که والدین همجنسباز را نشان می دهد که کودکشان را در بغل گرفته اند، تا سیاست های جدیدی را ببینید که شاید بی ربط به سند جهانی 2030 یونسکو نباشد، در واقع این سند می تواند پازلی از یک سیاست بزرگ باشد که با زبان انیمیشن هم در حال ترویج و تبلیغ آن هستند. (برای اینکه این موضوع برای شما قابل درک باشد بهتر است بدانید که هالیوود همیشه در سیاست گذاری های آمریکا نقش جدی را بازی کرده و ثابت کرده که چقدر هماهنگ و به موقع این نقش خود را ایفا می کند و سازمان ملل و ارگان های وابسته به آن (مثل یونسکو) پر رنگترین نقش ها را در اجرای سیاست گذاری های برون مرزی آمریکا ایفا می کنند، بطور مثال می شود از قضیه طرح کنترل جمعیت خاورمیانه نام برد که با روش های مختلف، موفقیت های خیلی خوبی داشته است، می توانید در این راستا این ویدیوها را ببینید aparat.com/v/loEIt و aparat.com/v/JSQ7x

- سیاست های جمعیتی جدیدی را در دو انیمیشن بچه رئیس و لک لک ها شاهد هستیم که احتمالا از بحران جدی فرزندآوری و خانواده های تک فرزندی در آمریکا نشات می گیرد. در واقع تا قبل از این دو اثر، اکثر انیمیشن های کمپانی های اصلی هالیوود تاکید شدید بر تک فرزندی یا تجرد و عدم فرزندآوری داشته اند. به عنوان مثال انیمیشن The Secret Life of Pets که در سال 2016 اکران شد، بر تجرد و مستقل زندگی کردن و جایگزینی حیوانات خانگی بجای فرزند یا شریک زندگی تمرکز زیادی داشته، اما در The Boss Baby، این حیوانات خانگی رغیب اصلی فرزندآوری شده اند و اولویت به فرزندآوری تعلق می گیرد! در صورت تکرار این سناریو در انیمیشن های دیگر، می توان به عمق بحران فرزندآوری در آمریکا پی برد که حاضر شده با وجود اینکه تاثیر رسانه ای خلاف سیاست های جمعیتی آمریکا برای دیگر نقاط جهان می گذارد، دست به این عمل بزند.

درضمن نکته خیلی مهم درباره این سیاست، این است که افزایش جمعیت بطور ویژه برای افراد سفید پوست تبلیغ می شود! و کودکان سیاهپوست همینطوری هم تعدادشان بصورت تمسخرآمیزی خیلی زیاد نشان داده می شود!

تصویری از انیمیشن Zootopia که نشان میدهد جمعیت دهکده خرگوش ها بصورت کاریکاتوری رو به رشد است، در واقع دهکده خرگوش ها به نمایندگی از کشورهای عقب مانده جهان سومی در انیمیشن زوتوپیا طراحی شده است، جالب اینجاست که جمعیت این دهکده برابربا جمعیت فعلی کشور ایران است! برای اطلاعات بیشتر حتما به نقد انیمیشن زوتوپیا inaghd.ir/post/zootopia-2016 مراجعه کنید.

 

- یک نکته جانبی: در ابتدای فیلم شکل هندسی مثلث به عنوان قوی ترین شکل در طبیعت معرفی شده و بطور کاریکاتوری قدرت عظیم آن به نمایش گذاشته می شود و در آخر فیلم مثلثِ بر عکس به عنوان نماد زادآوری به تصویر کشیده می شود!

 

-------------------------------------لینک دانلود------------------------------------

🎬 دانلود با کیفیت بلوری 720P
🎬 دانلود با کیفیت بلوری 1080P
🎬 دانلود با کیفیت بلوری 720P (دوزبانه / دوبله ی پارسی)
🎬 دانلود با کیفیت بلوری 1080P (دوزبانه / دوبله ی پارسی)