Storks-2016.jpg

تولید کننده: .Warner Bros و RatPac-Dune  توزیع کننده: .Warner Bros

امتیاز6.9 از 10 - میانگین رای 32,752 نفر

امتیاز کاربران ایرانی: 8.4 از 10 - میانگین رای 1215 نفر

بودجه: 70 میلیون دلار

فروش: 182.4 میلیون دلار

-------------------------------------تحلیل اثر--------------------------------------

واقعیتش به دلیل نوشتن نقد نسبتا کامل برای انیمیشن The Boss Baby که تقریبا تا حدود زیادی نکات اصلی Storks را هم پوشش می دهد، از مرتب و کامل تر کردن نقد این اثر خودداری کردم. در همین راستا مطالعه inaghd.ir/post/The-Boss-Baby-2017 را بشدت توصیه می کنم!

- به چالش کشیدن قضیه معروفی که میگه لک لک ها بچه ها رو میارن (در آمریکا و اروپا اکثر خانواده ها نحوه به دنیا آمدن را اینطور برای کودکانشان توجیه می کنند) نکته ای که وجود داره اینه که این یک رویکرد جدید هست و به طور ناگهانی این انیمیشن و به فاصله کمی انیمیشن معروفتر بچه رئیس توسط کمپانی های غول پیکر انیمیشن سازی اکران میشن  که هر دو موضوع بچه ها از کجا میان رو هدف می گیرند!  به نظر بنده شاید بی ربط نباشه به سند 2030 که یک سند جهانی هست و این تولیدات هم به تبلیغ و فرهنگ سازی همان سند کمک می کنند.
- مورد دیگری که تو این انیمیشن خیلی جلب توجه میکنه این هست که در سکانس پایانی انیمیشن در کنار والدین معمولی، والدین همجنسگرا رو میبینیم که کودکان خود را بغل کرده اند! (خیلی خوشگل داره میگه اگر لک لک ها بچه هار رو میارن، برای اینها هم میارن دیگه!) این نوع عادی سازی هم میتونه کمک کننده باشه به تقویتِ تئوریِ در راستای سند 2030 بودن این انیمیشن ( در مبحث همجنسگرایی، استفاده از گوشی که روش طرح رنگین کمان هست و توی بچه رئیس هم یک دایره چرخان وجود داره که رنگین کمان رو ایجاد میکنه! اینها رو هم شاید بشه در نظر گرفت)

- استفاده از کلمات Gosh و Goodness بجای God که خیلی مرسوم هم شده، همونطور هم که میدونیم این مورد حتی به طور خاص در کمپانی دیزنی یک قانون داخلی هست که اولین بار توسط رابرت لوپز، آهنگسازان ترانه برنده اسکارLet It Go افشا شد.

- سیاست افزایش زادآوری، که هم این انیمیشن و هم انیمیشن بچه رئیس تشویق می کنند به آوردن فرزند دوم ولی این سیاست یکم پیچیده هست، در واقع این 2 انیمیشن بحرانی بودن فرزندآوری در آمریکا رو نشون میده که مجبور شدن به ساخت اینچنین آثاری اقدام کنند، چون تا قبل این اکثر انیمیشن های بزرگ و اصلی تاکید شدید بر تک فرزندی یا تجرد داشته اند و مثلا انیمیشن The Secret Life of Pets رو داریم که 2016 اومد و تاکید داره بر تجرد و مستقل زندگی کردن و جایگزینی حیوانات خانگی بجای فرزند و شریک زندگی، که تو بچه رئیس میاد حیوانات خانگی رو رغیب اصلی فرزندآوری معرفی میکنه (و اینکه این سیاست افزایش جمعیت هم بطور ویژه مخصوص افراد سفید پوست هست و افراد سیاهپوست همینطوریشم تعدادشون خیلی زیاد نشون داده میشه!) 

 

من چند مدت پیش برای درس جنین شناسی، یکی از قسمت های مستند through the wormhole رو ارائه دادم که با دیدن این انیمیشن یاد اون افتادم، در واقع تو این مستند میاد میگه که در آینده نزدیک همجنس بازها هم میتونن با هم ازدواج کنند و بچه دار شوند، بچه ای که خصوصیاتشو از این دونفر همجنس به ارث میبره! در واقع با گرفتن سلول پوست یکی و تمایز دادن آن به سلول جنسی میتونند تو آزمایشگاه سلول زیگوت رو ایجاد کنند و بعد اونو به رحم یکی از زن ها (در صورت مونث بودن هر دو نفر) و یا رحم مصنوعی آزمایشگاهی (در صورت مذکر بودن دو والد) انتقال بدهند.

در نهایت اینو میخواستم بگم که همجنسگرایی در تمام ادیان الهی بشدت نهی شده و امروزه حتی علم رو هم در خدمت اهداف شیطانی خود گرفته اند!