میزان استراتژیک بودن اثر: متوسط

میزان جمع بندی و کامل بودن مقاله: متوسط

تولید کننده: Disney

امتیاز7.7 از 10 - میانگین رای 100,248 نفر

امتیاز کاربران: 8.4 از 10 - میانگین رای 1526 نفر

امتیاز من: خیلی خوب

بودجه: 150 میلیون دلار

فروش: 634.9 میلیون دلار

کاندیدای اسکار بهترین ترانه-بهترین انیمیشن

----------------------------------------------------------------------------------

زوج ران کلمنتس و جان ماسکر که انیمیشن‌های پری دریایی، علاءالدین، هرکول، سیاره گنج و پرنسس و غورباقه را در کارنامه دارند، نویسنده و کارگردان این انیمیشن هستند

:Films directed by John Musker and Ron Clements

Year Film Notes
1986 The Great Mouse Detective Directorial Debut
1989 The Little Mermaid  
1992 Aladdin  
1997 Hercules  
2002 Treasure Planet  
2009 The Princess and the Frog  
2016 Moana His first CGI film

-------------------------------------تحلیل اثر--------------------------------------

- موی مگ: دیزنی مدتهاست که برخلاف گذشته، در انیمیشنهایش دختران را به استقلال و خودباوری ترغیب می نماید و برای تکامل آنان یک مرد را در کنارشان قرار نمی دهد! در واقع دختران در انیمیشن های تازه دیزنی هویتی بیش از عاشق شدن دارند و توانایی رقم زدن سرنوشت دلخواهشان را کسب کرده اند. (جیمز براردینلی: رابطه‌ی بین مائویی و موآنا یک رابطه‌ی خواهر-برادر گونه است. این اثر سعی دارد به مخاطب القا کند که پرنسس‌های دیزنی برای یافتن هویت خود لزوما به یک شاهزاده نیاز ندارند.)

در واقع این سیاست فرهنگی دیزنی در انیمیشن های سال های اخیر جدی تر دنبال می شود، در اکثر این انیمیشن ها دیزنی شخصیت مونث داستان را به استقلال طلبی و رهایی از بند خانواده و ازدواج ترغیب می کند و بعضا شاید این برداشت بطور کلی حاصل نشود اما حداقل در سکانسهایی از انیمیشن این مفهوم به ذهن مخاطب القا می شود و کسی که سال ها بتدریج با مجموعه این انیمیشن ها بزرگ می شود ذهنش نیز برای پذیرش این مفاهیم تربیت می شود. برای پی بردن به عمق این سیاست فرهنگی هالیوود پیشنهاد میکنم حتما نقد The Secret Life of Pets رو در سایت بخوانید و مقاله ها و ویدیوهای لینک شده به آن را تماشا کنید.

- جیمز براردینلی: این اثر همچنین از روند اخیر سایر محصولات انیمیشنی که یک حیوان یا ابزار به عنوان نقش اصلی مطرح است، دوری گزیده. زوتوپیا، در جستجوی دوری، زندگی خصوصی حیوانات خانگی؛ در همه‌ی انیمیشن‌های پرفروش سال 2016 یک حیوان شخصیت اصلی بود!