این بازی توسط کمپانی دانمارکی playdead (خالق بازی limbo) طی مدت زمان 6 سال ساخته شده که همراه 4 بازی دیگر نامزد بهترین بازی سال 2016 شد(در هر صورت خیلی ها نظرشون اینه که این بازی بهترین بازی سال بود و در رده دوم هم uncharted 4 قرار میگیره) بازی خیلی کوتاه هست که میتونید تو 4 ساعت تمومش کنید ولی مفاهیم عمیقی که در بازی هست میتونه ذهنتون رو برای مدت ها درگیر کنه.

تریلر بازی: http://www.aparat.com/v/J9KVp

بازی همچنین دارای یک پایان مخفی می باشد!

اینها برخی از نظراتی هست که از اینترنت جمع آوری کردم که میتونه به تحلیل بازی کمک کنه (این قسمت به تدریج بروز می شود! و تحلیل های جدید رو اینجا میزارم، شما هم تو نظرات برامون تحلیل خودتون رو بنویسید) :

# یکی از جاهای بازی که منو به خودش مجذوب کرد اونجایی بود که در اواخر بازی به یک اداره میرسیم داخل اون اداره در پس زمینه یه ساعت دیواری بود که دقیقا همون ساعتی رو داشت نشون میداد که ساعت حال حاضر بود!!!!! واقعا برام خیلی جالب بود که یک ساعت توی پس زمینه رو با ساعت سیستم هماهنگ کرده بودن!!!

# موضوع و کل داستان رو نمیشه به طور قطع فهمید. کلا استودیو پلی دد کاری کرده که هر مخاطب برداشت خودشو از داستان داشته باشه. اینم برداشت من از داستان، ساده میگم: پسر بچه در فضای آخرزمانی ، که از دست یک عده با سگ های شکاری فرار میکنه و رفته رفته نشون میده که همون آدم های روی مردم آزمایش هایی انجام میدن تا اونارو مطیع یا برده خود کنن(بنظرم نشان دهنده دولت یا حکومت هست که مردم رو برده و در کنترل خود قرار دادند) در ادامه پسر بچه بعد از کش و قوس ها به داخل فرماندهی یا شرکت یا … وارد میشه و اونجا نشون میده چند منبع به مردم وصل شدن که انگاری دارن از اونا بعنوان انرژی استفاده میکنن که پسرک منبع رو قطع میکنه و به بقیه وصل میشه و نیروگاه رو تخریب میکنه و حتی رییس رو میکشه و در آخر خودشون کنار رود میمیرن …(شاید برداشت من ساده باشه ولی این نظر من بود ، دوست دارم نظر بقیه شما در مورد داستان رو بدونم .. چون داستان کلی خیلـــی گنگ و پراکندس و داستان مختص و خاصی نداره)

# Inside به معنی درون بدن بود. آخرشم اون تومور سرطانی بود. اون دختره ویروس بود. اونجایی که پالس میزد باید پناه میگرفتی قلب بود. اونجا که تونل بود حدفاصل پره ها که کار نمیکردن باید میرفتی داخل قلب و آئورت بود. اون آدمای دمبالت سلولهای ضعیف بودن

# یک نقد ویدیویی کوتاه هم تو آپارات بود که فقط برای اینکه شاید یکسری اشاراتش خوب باشه میزارم:

http://www.aparat.com/v/dKM7r

http://www.aparat.com/v/IUFXN

http://www.aparat.com/v/mv5Gw

http://www.aparat.com/v/2XDVC

در نهایت توصیه میشه این تحلیل رو هم بخونید: www.gameology.ir/index.php?pid=read&id=73